Forumoverzicht   Help   Leden   Gebruikerspaneel
Uitloggen
Forumoverzicht Laatste Nieuws Sport

Dirk Scheringa weg als voorzitter AZ

Laatste nieuws over sport.

Moderators: Didiii, Metra, MikeSchippers

Ongelezen berichtdoor Metra » do 29 okt 2009, 14:13

Afbeelding

(Novum) - Dirk Scheringa is afgetreden als voorzitter van AZ. Na zestien jaar moet de voetbalclub afscheid nemen van de 59-jarige Spanbroeker. Ook zijn vrouw Baukje legt haar bestuursfunctie neer, zo heeft de club donderdag bekendgemaakt.

Het aftreden volgt op het faillissement van DSB Bank, de hoofdsponsor van de club uit Alkmaar. Scheringa was ook eigenaar van AZ, maar door het faillissement van DSB Beheer raakt hij de voetbalclub kwijt.

Scheringa vond het een moeilijke beslissing zich terug te trekken, maar volgens de zakenman was het verstandiger om te stoppen. "Het belang van AZ stel ik boven mijn eigen belang, zodat de club op eigen kracht kan voortborduren op de weg die ik met veel liefde en plezier ben ingeslagen", zegt Scheringa op de site van de voetbalclub. "Het is vanzelfsprekend dat ik in die jaren een grote emotionele band heb opgebouwd, met de club, de directie, medewerkers en supporters."

Onder leiding van Scheringa groeide AZ uit van eerstedivisieclub tot landskampioen. De club promoveerde twee keer naar de Eredivisie en eindigde daarna vier keer bij de eerste vijf. Daarnaast werd na 22 jaar weer Europees voetbal gehaald, waarin de Alkmaarse club de halve finale van de UEFA Cup bereikte. Dit jaar speelt de club in de Champions League.

De leiding van AZ blijft voorlopig in handen van René Neelissen, Toon Gerbrands en Marcel Brands. Supporters kunnen hun voorzitter pas na de winterstop bedanken. De club is nog op zoek naar een geschikt moment voor het afscheid.

De directie van AZ heeft een dubbel gevoel. "Met pijn in ons hart sluiten we een heel mooie periode af. Gezien de omstandigheden is dit echter de beste oplossing", zegt directeur algemene zaken Gerbrands. "Wij respecteren en waarderen Dirk vanwege het feit dat hij dit ook ziet, hoe moeilijk de beslissing ook voor hem is.

Bron: http://sport.nieuws.nl/573513/dirk_sche ... rzitter_az
Metra
Tiener
Tiener

Highscores: 44

Re: Dirk Scheringa weg als voorzitter AZ

Ongelezen berichtdoor Didiii » do 29 okt 2009, 21:47

het is n beetje dubbel.. hij is voor een deel door zijn eigen schuld faiilliet gegaan en dan heeft iedereen medelijde met hem, maar aan de ander kant is t ook erg.. niet alleen hij maar heeel veel andere mensen hebben last van het failliesement van DSB
and I'm still thinking...xD
Didiii
Moderator
Moderator

Highscores: 1

Keer terug naar Sport