Forumoverzicht   Help   Leden   Gebruikerspaneel
Uitloggen
Forumoverzicht Laatste Nieuws Sport

Maradona: Kan rustig slapen

Laatste nieuws over sport.

Moderators: Didiii, Metra, MikeSchippers

Maradona: Kan rustig slapen

Ongelezen berichtdoor Nawid » do 17 jun 2010, 19:16

AMSTERDAM - Bondscoach Diego Maradona van Argentinië was complimenteus voor zijn spelers na de 4-1 overwinning op Zuid-Korea.
Afbeelding
© ANP

“Ik kan nu rustig slapen”, deelde de keuzeheer mee aan de krant Marca.
“Zuid-Korea heeft ons nooit verontrust. We incasseerden weliswaar een doelpunt, maar we werden nooit overvleugeld. Ik moet al mijn jongens bedanken, ze hebben alles gegeven. Dat maakt een trainer heel blij."

"Welke kop een journalist boven het wedstrijdverslag zou moeten zetten? Mijn suggestie: 'Dikverdiende overwinning voor een strijdlustig Argentinië.'""

Mascherano
Aanvoerder Javier Mascherano van Argentinië had evenmin reden tot klagen. ''We hebben vanaf de eerste minuut gedomineerd. Vooral in de tweede helft hebben we karakter en kwaliteit getoond. En dat tegen een gevaarlijke ploeg'', concludeerde de middenvelder van Liverpool tevreden.
Mascherano baalde nog wel van de Zuid-Koreaanse tegentreffer vlak voor de rust (2-1). Verdediger Martin Demichelis (Bayern München) ging daarbij zwaar in de fout. ''Hij hoorde niet dat een speler achter hem vandaan kwam. Door alle herrie in het stadion kun je op het veld moeilijk met elkaar communiceren. Maar we zijn sterk terugkomen na die tegenvaller.''

'Tekortkomingen'
Bondscoach Huh Jung-moo van Zuid-Korea vindt niet dat zijn ploeg slecht had gespeeld. ''We hebben hard gewerkt en goed gevoetbald, maar ons spel telde in deze wedstrijd een paar tekortkomingen. Argentinië speelde met een aantal grote sterren van wie we hebben kunnen leren. Onze laatste groepswedstrijd is nu van cruciaal belang. Daarin moeten we alsnog kwalificatie voor de achtste finales afdwingen.''
Nawid
Beheerder
Beheerder

Highscores: 12

Keer terug naar Sport