Forumoverzicht   Help   Leden   Gebruikerspaneel
Uitloggen
Forumoverzicht Studie, Info en Hulp School

Tips Huiswerk

Huiswerk stof, hulp bij huiswerk.

Moderator: El Snorro

Tips Huiswerk

Ongelezen berichtdoor El Snorro » vr 03 jul 2009, 21:26

Hé, ik wil even iets zeggen over hoe je je hw. het beste,snelst en effectief kan maken.
Mijn manier:
Eerst wil ik even duidelijk maken dat je niet bij de tv of muziek* huiswerk moet maken.
Als je thuiskomt kan je 10 tot 15 minuten pauze nemen.Je moet je je maakwerk luchtig (d.w.z. dat je een paar delen van het maakwerk ''niet snapt'')nemen, om er zo snel mogelijk doorheen te komen. Je maakwerk is niet zo belangrijk als je in de les goed OPLET :!: en de stof thuis nog eens doorneemt. Let op, bij moeilijke stof is het zeer wijs om al het maakwerk grondig te doen ook al ben je goed in het vak en haal je alleen 8 of 9s.Voor het maakwerk rek je zo'n 1 uur en een kwartier uit tot anderhalf uur. Als je je maakwerk ''luchtig'' maakt kan je voor het leerwerk je tijd nemen en niet 's avonds om tien uur nog werken. Op late uren is je concentratie zo slecht dat je de dubbele hoeveelheid tijd nodig hebt om dezelfde stof erin te krijgen.Om woordjes te leren zou ik een site gebruiken, dat maakt stampen makkelijker.Een die ik een topper vindt is www.wrts.nl ,leer hem te gebruiken. Met het leerwerk ben je maximaal 2 tot 2 en half uur bezig. Als je een half uur fietst en een half uur pauze hebt,
dan ben je bij maximaal opgegeven huiswerk rond tien over acht klaar. Dit systeem geeft garantie op voldoendes tussen de 6.5 en de 9 bij proefwerken en 7's tot tienen bij so's.
Kan jij het aan?

Even voor alle leraren en Biessen: No hard feelings, it's just business.
De snor :D
El Snorro
Volwassen
Volwassen

Re: Tips Huiswerk

Ongelezen berichtdoor Nawid » vr 03 jul 2009, 21:57

Dat zijn goede tips en ik zou deze dus ook aan iedereen aanraden. Hoewel ikzelf me niet aan deze heb gehouden.
Afgelopen PW-Week begon ik namelijk rond 22.00 uur met leren. Ik moet zeggen, ik heb zelf geen problemen gehad met de leerstof rond die tijd, maar ik zou je gewoon niet aanraden om zo laat te beginnen met het leren! ;)
Nawid
Beheerder
Beheerder

Highscores: 12

Ongelezen berichtdoor DuaNe » vr 03 jul 2009, 22:00

Heeey,
Goede duidelijke tips.
ik begin meestal zelf veel te laat en merk dat dat niet echt werkt, vooral omdat hoe later het is hoe minder zin ik heb om te leren. Ook leren achter de computer is geen aanrader ;).
Ik heb nog een vraag overhttp://www.wrts.nl, is op die site ook een manier om woordelijsten van iemand anders te zoeken en die te gebruiken. Want ik haat persoonlijk om zelf al die woorden in te typen(wat eigenlijk natuurlijk ook helpt met leren). Vroeger gebruikte ik altijd http://www.woordjesleren.nl hierop kun je makkelijk het vak, het boek en het hoofdstuk wat je moet leren kiezen. Het enige nadeel van de woordenlijst van iemand anders te gebruiken is dat je het niet zelf getypt hebt en dus ook niet weet of alles wel klopt wat er staat.

-DuaNe 8-)
Afbeelding Bleach <3 Google is my friend. :]
DuaNe
Moderator
Moderator

Highscores: 5

Ongelezen berichtdoor Rion » za 04 jul 2009, 00:01

Zorg in ieder geval, dat je de stof een beetje bij houdt.
Levert enorme voordelen op ;)
Rion

Ongelezen berichtdoor broodje aap » za 04 jul 2009, 00:14

ik maak zowieso geen huiswerk dus ik had hier niet echt veel aan
broodje aap
Starting...
Starting...

Ongelezen berichtdoor Nawid » za 04 jul 2009, 00:16

Het zijn enkel tips beste Bram. Je gaat toch wel over, toch?
Nawid
Beheerder
Beheerder

Highscores: 12

Ongelezen berichtdoor El Snorro » za 04 jul 2009, 18:11

Bij www.wrts.nl kan je de woorden op 3 manieren krijgen:
1 je typt ze zelf in.
2 je gebruikt teach2000 waar al veel woordenlijsten van bijna alle leermethodes zijn ingevuld via daar kan je woordlijsten versturen naar je wrts.
3 je kent iemand anders die op wrts zit en je moet een speciale http-code invoeren, maar dit is een zeer moeilijke weg
Denk eraan het intypen zelf is ook leren.
El Snorro
Volwassen
Volwassen

Ongelezen berichtdoor robbie » za 31 jul 2010, 19:32

Ik gebruik wrts ook altijd, het is wel handig alleen het duurt zolang om alles erin te zetten.
Afbeelding
robbie
Starting...
Starting...

Keer terug naar School